Hovedsiden

Liten annonse
    dominant nm-opptreden av uno-x: haugset vant

    Kilde: NRK - Sport | Publisert: Idag. - (søndag 28. juni 2026 KL:12.04)
    Uno-X dominerte fra start til mål, og sikret seg de fire første plassene under NM-fellesstarten i Stavanger. Gullet gikk til Sigrid Haugset. Sju runder à 16,6 kilometer, i området Ullandhaug/Hillevåg, sto på programmet. Det betød blant annet at den lokale godbiten «Grisabakken» (Sørmarkbakken), godt kjent fra rittet Tour of Norway var sentral. Her var også start- og målgang lagt for anledningen. Uno-X Mobility stilte med sine beste ryttere, og det skulle tidlig vise seg at proffene var noen hakk hvassere enn den øvrige norgeseliten. Blant flere gode alternativer, valgte Uno-X å angripe tidlig med Haugset. Bak kontrollerte lagvenninnene hennes, og det var heller ikke stort engasjement for samarbeid innenfor de siste milene. – Hun har ledet denne fellesstarten fra start til mål, sa speakeren i målområdet ved Sørmarkbakken. Tidligere i uka ble Katrine Aalerud norgesmester på tempo, mens Haugset tok sølvet. Men under fellesstarten ble rollene byttet om. 27-åringen fra Berkåk tok et suverent gull, foran Aalerud (også fra Uno-X). Lagvenninnene Susanne Andersen og Marte Berg Edseth gjorde opp om bronsen. Edseth rykket ifra Stavanger-kvinnen mot slutten og sikret dermed fire Uno-X-ryttere på toppen av resultatlista. Det var 33 kvinner til start under fellesstarten. Uno-X stilte med seks ryttere, mens utfordrerne fra Team Hitec Products – Fluid Control stilte med fire.


Om 123Nyheter.no

123nyheter.no's kompliserte og automatiserte søkemotor-crawler er satt opp etter en rekke avanserte menneskelig manipulerte variabler som den arbeider kontinuerlig ut ifra. Ingen nettsteder kan betale seg høyere opp på treffsidene. Nettstedene hvor nyheters-overskriftene hentes fra, er håndplukket.

123nyheter.no utvikles
av Tveit MEDIA. »